zaterdag 31 januari 2015

Gelezen: Tami Hoag: Doodsengel


Genre: Thriller
Jaar: Nederlandse vertaling 2001

Flaptekst: sorry is het enige woord dat op de spiegel staat geschreven. Ervoor hangt het lijk van Andy Fallon, een politieman van Interne Zaken van Minneapolis. Is het zelfmoord? Of is het een seksueel spelletje dat uit de hand is gelopen?

Hoe dan ook, zijn dood was geen misdaad. Het onderzoek is een formaliteit., een verplicht nummer waar rechercheur Sam Kovac niet op zit te wachten. Eigenlijk wil hij niet veel van zijn tijd besteden aan de ondervraging van Iron Mike, de vader van  het slachtoffer.
De man heeft immers een legendarische reputatie binnen het politiecorps. Bovendien is hij Kovacs oude mentor. Maar Kovac heeft een zesde zintuig voor moord.
Samen mét zijn partner Nikki Liska, bijt Kovac zich vast in de zaak. Hij ontdekt dat de mysterieuze dood van Fallon op de een of andere manier verband houdt met zijn werk.
Als  Kovac en Liska dieper graven komen hun carrieres en hun leven op het spel te staan.

Mijn mening: ik kon het boek niet wegleggen. Erg goed geschreven en ik zat bij vlagen op het puntje van mijn stoel. Veel onverwachte wendingen en ook mooi om in het priveleven van de twee hoofdpersonen mogen kijken.
Het was genakkelijk om hierdoor in het verhaal te blijven en met ze mee te leven. Ik heb er niets van gemerkt dat het de middelste van een serie van drie was, die ik ook zeker nog wil gaan lezen.

***** vijf sterren:)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten