zondag 4 januari 2015

Gelezen: Philip Jolowicz: Torens van stilte.


Genre: Thriller
Uitgekomen in 2002

Flaptekst: Fin Border een Engelse advocaat in New York wordt 's morgens vroeg door zijn beste vriend gebeld omdat hij hem zijn nieuwste aanwinst wil laten zien. Een MacLaren F1, een auto van een slordige 400.000 dollar.
Wanneer zijn vriend, een grote bankier op Wall Street, de auto wil uittesten, stort deze zich met driehonderd kilometer per uur op de ondergelegen snelweg.
Hij sleurt vijftien mensen mee in zijn dood. Fin staat voor een raadsel als hij hoort dat de MacLaren op zijn naam staat.

Mijn mening: ik vond het wel een boeiend boek. Persoonlijk heb ik veel moeite met boeken in de ik vorm. Je kunt je dan moeilijk identificeren met eventuele andere personen. Je wordt steeds weer op die ik gericht. Ik vond het persoonlijk wel erg ingewikkeld maar knap in elkaar gezet.
Alles wat in het verleden gebeurd is met de vader van Fin, hij werd vermoord in Bombay, had alles te maken met de huidige gebeurtenissen.
Ik vond het wel wat vergezocht dat Fin ondanks zijn staat van beschuldiging nog tot zoveel in staat was en het verhaal dat zijn moeder hem in Bombay treft in de juiste hotelkamer wat vergezocht.
Ook de gebeurtenissen rondom haar.
Maar al met al kon ik het moeilijk wegleggen. De schrijfstijl is erg spannend. En de uiteindelijke plot wel verrassend!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten