dinsdag 13 januari 2015

Gelezen: Pepijn Bierenbroodspot: Femplex


Genre: Roman
Jaar: 2008/2009 (Ako nieuwe schrijversprijs)

Flaptekst: wanneer Pepijn op Koninginnedag soapster Femmetje in het Vondelpark ontmoet, vermoedt hij niet dat deze kennismaking nog dezelfde dag een ingrijpende verandering in zijn leven en in zijn gemoedsrust teweeg zal brengen.
Femmetje blijkt miet alleen charmant, uitdagend en intelligent, ze is ook een borderliner. Maar het onheil is verpakt in een prachtige vrouw waar elke man voor valt.

Pepijn Bierenbroodspot is sinds 2003 tv presentator van het SBS. 6 programma Reportage. Hij is al jaren de stem van diverse televisieprogramma's.
Hij was copy writer, schreef en produceerde meer dan 150 radio commercials en werkte als nieuwslezer bij Radio 10 Gold.

Mijn mening: Het boek is vlot en humoristisch geschreven, in de ik vorm. Ik zou zelf niet gekozen hebben voor het genre roman. Hij beschrijft een deel van zijn leven, met herinneringen aan vroeger. Ik moest soms even teruglezen toen de ik vorm opeens in een vrouw veranderde.. Of als het verleden in de tegenwoordige tijd staat.. Dat was erg verwarrend.
Ik zie het dus meer als een dagboek dan als een roman. Niet een boek dat ik nog eens zou lezen.  Veel drinken, roken en "het" doen... Als jullie begrijpen wat ik bedoel. Maar de humor was leuk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten