woensdag 16 september 2015

Gelezen: Tweede leven: SJ Watson


Genre: literaire thriller
Jaar: 2015
Achterflaptekst: In 'Tweede leven' van SJ watson wordt Julia geconfronteerd met de gewelddadige dood van haar zusje Kate in Parijs. Van Kates huisgenote en beste vriendin hoort ze over het dubbelleven dat Kate leidde. Wanneer Julia dit tweede leven van haar zusje onderzoekt, ontmoet ze de charmante en mysterieuze Lukas. Julia s zoektocht wordt steeds obsessiever en ze belandt in een levensgevaarlijke wereld. Evenals in `Voor ik ga slapen' toont SJ Watson zich een meester in het portretteren van het totale isolement van de hoofdpersoon en wordt de lezer meegetrokken in een beklemmend spel van waarheid en bedrog.

Mijn mening: in de eerste instantie vond ik het verhaal saai. Het komt langzaam op gang. Ik kon me wel goed inleven in de ik persoon. Daarom bleef ik doorlezen.
De dialogen en de schrijfstijl maakten het toch wel goed. Ik wilde eerst twee sterren geven, want voor mijn gevoel kon ik een groot deel van het verhaal invullen. Wie de dader was en waarom. Maar toch krijgt dit boek van mij meer sterren. Ik vond het einde een complete verrassing! Dat maakte voor mij veel goed!
Al met al toch een leuk boek!!

*** drie van de vijf sterren :-)

1 opmerking:

  1. Een ware literaire thriller, naar mijn mening. Wie zijn we, wat is onze identiteit en wat maakt ons tot wat we zijn? Dat zijn vragen die naar boven komen tijdens het lezen van deze (psychologische) thriller.Knap geschreven!

    BeantwoordenVerwijderen