donderdag 17 september 2015

Gelezen: Bloed op sneeuw: Jo Nesbo


Genre: thriller
Jaar: 2015
Achterflaptekst: Olav leeft een eenzaam leven. Want als je huurmoordenaar van beroep bent is het moeilijk om leuke mensen te ontmoeten. Nu heeft hij eindelijk de vrouw van zijn dromen leren kennen. Maar hij stuit op twee problemen: ze is de vrouw van zijn baas, en hij heeft zojuist de opdracht gekregen haar te vermoorden.   

Mijn mening: het boek is in de ik vorm geschreven. Die persoon is tevens de huurmoordenaar. Ik kreeg er dan ook helemaal geen gevoel bij. Het ene incident volgt het andere op.
Ja, veel bloed in de sneeuw, dat wel. Het was een dun boek. De schrijfstijl wel prettig en de dialogen ook.  Maar net of het boek niet af is. Ik kon net niet genoeg meeleven met de personen. Erg jammer want ik vond "de zoon" die ik als enige van hem gelezen heb zo goed!

** twee van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten