zondag 13 september 2015

Gelezen: Han & Eva: Han Peeters en Eva Krap

Genre: roman
Jaar: 2012
Tekst over de inhoud (e book): Han Peeters (52) en Eva Krap (30) zijn beiden schrijvers en runnen uitgeverijen. Als ze gaan samenwerken ontstaat er een synergie waarin ze steeds vaker alledaagse privézaken met elkaar delen. Zo komen ze erachter dat ze bizarre levens hebben geleid. Han daagt Eva uit en stelt voor dat ze elkaar om en om een verhaal sturen over een krankzinnig voorval uit hun leven, waarvoor de ander een schoolcijfer geeft. Het bezoek aan een prostituee, zoekgeraakte condooms, per ongeluk een crematorium in de fik steken en bijna omkomen op zee; geen enkel onderwerp wordt geschuwd door de bevlogen auteurs. De mailuitwisseling groeit van een literaire paringsdans uit tot een hilarisch, spannend en ontroerend boek. Ondertussen hebben ze meer dan bijzondere belangstelling voor elkaar gekregen. Ze besluiten elkaar te ontmoeten, met alle gevolgen van dien

Mijn mening: Alsof ik terug stapte in de tijd. Ik had wat persoonlijke raakvlakken met dit boek. Ik heb mijn huidige man, schrijfpartner onder pseudoniem Jara Lee, ook via internet leren kennen.
Wat een leuk idee om het in deze vorm in een boek te gieten. Ik had misschien de man en vrouw tekens, wanneer wie wat schrijft, toch niet gedaan maar gewoon de naam boven het stukje gezet.
Als ik het e book even afsloot en ik begon weer te lezen, was het even lastig of ik Han of Eva las. Leuk om deze mensen op deze manier te leren kennen. Hilarische maar ook serieuze levensvoorvallen maakten dit tot een leuk boek om te lezen! 

*** drie van de vijf sterren!

1 opmerking:

  1. Dank je voor je review, Rachel. Eva Krap en ik hebben veel plezier gehad bij het schrijven van dit boek.

    BeantwoordenVerwijderen