zondag 6 september 2015

Gelezen: Grey: E.L. James


Genre: roman
Jaar: 2015
Achterflaptekst: Bekijk de wereld van Vijftig tinten grijs opnieuw, door de ogen van Christian Grey. In Christians eigen woorden, en door zijn gedachten, overpeinzingen en dromen, geeft E L James een verfrissend ander perspectief op de liefdesgeschiedenis die wereldwijd miljoenen lezers betoverde.Christian Grey lijkt een man van totale controle; zijn wereld is duidelijk, gedisciplineerd en volstrekt leeg tot de dag dat de jonge literatuurstudente Anastasia Steele zijn kantoor binnen valt. Hij probeert haar uit zijn hoofd te zetten, maar raakt meer en meer bevangen door gevoelens waar hij maar geen vat op krijgt. In tegenstelling tot andere vrouwen lijkt Ana dwars door zijn afstandelijke houding heen te kunnen kijken, voorbij zijn zakelijke successen en luxe levensstijl, recht in zijn gehavende ziel. Zal zijn samenzijn met Ana hem verlossen van de gruwelijke jeugdherinneringen die Christian elke nacht wakker houden? Of zullen zijn duistere seksuele verlangens, zijn dwangmatige behoefte tot controle en zijn zelfhaat deze jonge vrouw van hem wegdrijven en de broze hoop vernietigen die zij hem biedt?

Mijn mening: Vorig jaar haalde ik de eerste drie delen uit de bibliotheek. Boeken, waar nogal een hoop over te doen was. Ik kon niet achterblijven natuurlijk.
In die tijd schreef ik nog geen recensies en had ik geen flauw idee, hoe dit aan te pakken. Deze keer is het anders. Ik vond het een herhaling van zetten. Als ik het zelf had mogen schrijven had ik een verhaal gemaakt van VOOR het leven met Anastasia. Er waren een aantal scenes, die beslist iets met mij deden... Maar.. Het was over de top en veel te veel. Dat ervaarde ik in dit boek ook weer. Het had een goed verhaal kunnen zijn. De man is immers in zijn jeugd ernstig beschadigd... Meningen over dit schrijven lopen dus ook uiteen. Mijn bescheiden mening... Voor mij is het TE veel van het goede. Een ieder die het gelezen heeft zal weten waar ik op doel. Er is verbazing dat dit de wereld veroverd heeft. 

** twee van de vijf sterren :-)

2 opmerkingen:

  1. Ik vond t ook nogal dubbel gevoel. Beetje weinig echte info, en ook niet echt zijn kant van het verhaal met zijn echte gevoelens, meer de toch al in eerdere delen gelezen gesprekken. Gemiste kans.

    Ik heb meerdere eromantische series gelezen van andere schrijvers. Zo krijg je toch van allerlei schrijvers een andere manier/inkijk van dit genre.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja precies.. Ik denk dat er wel betere boeken zijn in dit genre :-)

      Verwijderen