zaterdag 19 september 2015

Gelezen: Ripper: Isabel Allende


Genre: Roman / misdaadthriller
Jaar: 2014
Achterflaptekst: Een vrouw die moet kiezen en een moordenaar die al gekozen heeft...
Indiana Jackson is een eigenzinnige alleenstaande moeder in het hedendaagse hippe San Francisco. Ze koestert een grote liefde voor twee mannen: kunstliefhebber en bon-vivant Alan Keller, en ex-marinier Ryan Miller. 
Terwijl Indiana haar liefdesleven op orde probeert te brengen, is haar slimme dochter Amanda meer geïnteresseerd in de duistere kant van het leven. Onder haar leiding spelen enkele mensen op internet het Ripper-spel, waarin de deelnemers moorden uit de negentiende eeuw proberen op te lossen. 
Maar wat als een spel begon, wordt dodelijke ernst wanneer Amanda de aandacht van de rippergroep verlegt naar een aantal bizarre moorden in San Francisco. De moordenaar blijkt dichterbij te zijn dan de spelers kunnen vermoeden. Het leven van Indiana komt op het spel te staan...

Mijn mening: Het was voor mij heel moeilijk om in het verhaal te komen. In het begin zijn er heel veel personages en hun geachiedenis. Daardoor had ik veel moeite met het onthouden wie wie was en ik kon geen enkele draad in het verhaal vinden.
Halverwege had ik de personages wel te pakken maar nog steeds geen samenhangend verhaal. Ook mijn gedachten dwaalden hierdoor steeds af. Toch heb ik doorgezet en pas aan het einde kwam er actie. Dat hield me toch wel in zijn greep. Wie was het en waarom? Dat maakte het wel weer goed. Een paar andere boeken van deze schrijfster heb ik namelijk met veel plezier gelezen. Deze was beduidend minder voor mij.

** en een halve ster van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten