zaterdag 14 maart 2015

Gelezen: Tess Gerritsen: Zustermoord


Genre: thriller
Jaar: Nederlandse vertaling 2006
Flaptekst: Dokter Maura Isles ziet door haar werk als patholoog-anatoom meer lijken dan haar lief is.
Maar nooit eerder bood het slachtoffer van een gewelddadige moord zo'n angstaanjagende aanblik als deze keer. Daar komt tot verbijstering van haar en rechercheur Jane Rizzoli bij dat de vrouw die voor Maura's huis is doodgeschoten en die nu op de autopsietafel ligt, het evenbeeld is van Maura.

Op zoek naar antwoorden gaat Maura naar een kustplaatsje in Maine waar al jaren een onbekende moordenaar rondwaart. Om hem te stoppen moet Maura in contact komen met haar moeder, die ze nooit heeft gekend en die nu misschien plannen beraamt haar van het leven te beroven?

Mijn mening: Ik kan niet anders zeggen dan dat ik ervan genoten heb. Je leert de personen steeds beter kennen en ik kom er dus nu achter dat het inderdaad wel beter is om ze op volgorde te lezen. Er wordt wel gerefereerd naar vorige zaken onder andere de chirurg. Leuk om te zien dat de personen steeds verder uitgewerkt worden.
En ik moet eerlijk zijn, zonder opnieuw iets van de inhoud te verklappen. Er zaten scenes in die mezelf letterlijk de adem benamen omdat je er niet aan moet denken dat het jezelf overkomt. En als je eenmaal begonnen bent is het moeilijk wegleggen.

***** vijf van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten