vrijdag 20 maart 2015

Gelezen: Tess Gerritsen: Verdwijn

Verdwijn


Genre: thriller
Jaar: Nederlandse vertaling 2009
Achterflaptekst: Als patholoog-anatoom Maura Isles een lijkenzak openritst, krijgt ze de schrik van haar leven: het lijk opent de ogen. De nog levende vrouw wordt bliksemsnel naar het ziekenhuis overgebracht.

Maar dan verandert wat een dode leek in iets dodelijks. Op koelbloedige wijze vermoordt ze een bewaker en gijzelt enkele personen, onder wie een zwangere patiƫnt: Jane Rizzoli.

Wie is deze gewelddadige vrouw en wat wil ze? Terwijl de uren doortikken, voegt Maura zich bij Jane's echtgenoot, FBI-agent Gabriel Dean.

Alleen Jane, in de val met de gewapende vrouw, bezit de sleutel tot het mysterie…


Mijn mening: Ik heb ervan genoten! Bij sommige fragmenten moest ik eraan blijven denken door te blijven ademen. Je leert gaandeweg de personen steeds beter kennen.
Ik vind het erg moeilijk om mijn mening te geven zonder iets van de inhoud bloot te geven. Ik leef me helemaal in de personages in en wat ze meemaken. Eigenlijk zijn het stuk voor stuk traumatische ervaringen en toch houden de hoofdpersonen hun hoofd weer boven water. Een stuk priveleven wat ze ook echt menselijk maakt en niet alleen maar supervrouwen of mannen.
Kortom een aanrader. Maar dat roep ik geloof ik al vanaf dat ik begonnen ben.


***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten