woensdag 11 maart 2015

Gelezen: Tess Gerritsen: De zondares


Genre: thriller
Jaar: Nederlandse vertaling 2004
Flaptekst: Binnen de muren van een klooster heeft een afschuwelijk bloedbad plaatsgevonden. In de sneeuw vindt men twee nonnen, de een dood, de ander levensgevaarlijk gewond. De beestachtige misdaad lijkt zonder motief. Maar de autopsie van de dode vrouw door de patholoog anatoom Maura Isles levert een schokkende verrassing op: de twintigjarige zuster Camille was zwanger voordat ze werd vermoord.
Terwijl lang begraven geheimen aan het licht komen, leidt het speurwerk van Maura Isles onafwendbaar naar de kern van het mysterie en naar een verbijsterende onthulling.

Mijn mening: ik heb ervan genoten! Maar ook wel gruwelen hier en daar. Zowel Maura als Rizzoli hebben naast hun werk een prive leven en dat houdt het voor mij echt tot een boeiend geheel.
Je wilt en je moet verder lezen. Erg veel moeite om het aan de kant te leggen. 
De schrijfstijl is erg prettig en zelf ben ik gek op dialogen, ook daar ontbreekt het niet aan. 
En verrassende wendingen, waarover ik me natuurlijk niet uitlaat voor diegenen, die er nog aan moeten beginnen. Ik kan niet wachten op een volgend deel!

***** vijf van de vijf sterren :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten