zondag 8 maart 2015

Gelezen: Nicci French: De verborgen glimlach





Genre: Literaire thriller
Jaar: 2003


Flaptekst: Als Miranda van haar werk thuiskomt treft ze op de bank haar nieuwe liefde Brendan aan, lezend in haar dagboek.
Ze is woest, verbreekt de relatie en zet hem de deur uit. Twee weken later spreekt Miranda haar zusje Kerry, die er fantastisch uitziet en verliefd blijkt te zijn. Er is een nieuwe man in haar leven, hij heet Brendan. Wat als een ongemakkelijke situatie begint, wordt al snel een kwelling en uiteindelijk zelfs nog angstaanjagender dan haar ergste nachtmerrie.


Mijn mening: In de eerste instantie had ik niet het gevoel dat ik een spannend verhaal aan het lezen was. Maar naarmate het verhaal vorderde en ik Miranda leerde kennen werd de sfeer steeds beklemmender.
Mogelijk omdat het in de ik vorm, vanuit Miranda geschreven is, dat ik daar eerst wat moeite mee had. De wending was erg verrassend en die kan ik natuurlijk niet gaan verklappen.
Ik heb erg mee geleefd met Miranda en hoe ze de zaken aanpakte. Uiteindelijk was ik zover dat ik het boek maar moeilijk kon wegleggen. Wel vind ik het jammer dat het gezin waaruit Miranda kwam niet echt verder uitgewerkt werd. Ondanks de drama's waar ze mee te maken kregen. Maar dat is persoonlijk.


**** vier van de vijf sterren :-)












Geen opmerkingen:

Een reactie posten