donderdag 19 maart 2015

Gelezen: Nicci French: Verloren

Verloren

Genre: Literaire thriller
Jaar 2007
Flaptekst: Nina Landry woont met haar twee kinderen op Sandling Island. Ze viert haar veertigste verjaardag, waarvoor haar tienerdochter een surpriseparty heeft georganiseerd. Iedereen is aanwezig, behalve haar dochter zelf. Is ze weggelopen? Of is er iets rampzaligs gebeurd?

Mijn mening: Een erg verwarrend verhaal. In het begin word je in de eerste instantie overvoerd met namen, zonder de uitleg erbij. Erg rommelig begin van een feestje zonder inderdaad de dochter van Nina. Dat de moeder, tevens ik persoon, helemaal in de war is omdat haar dochter zoek is, dat kan ik nog wel begrijpen. Ook dat tienerkinderen geheimen hebben voor hun ouders.
Eigenlijk loopt de moeder het politieonderzoek in de weg. Ik kwam op een gegeven moment op een punt dat ik dacht, opsluiten dat mens, omdat ze helemaal niet doet wat er van haar gevraagd wordt.
Het einde is dan wel weer verrassend. Maar ook daar laat ze weer een eigenwijs mens zien, wat weer niet doet wat er van haar gevraagd wordt.
Bovendien zou ik toch al een keer flauwgevallen zijn van de honger. Het verhaal speelt in 1 dag. Las wel vlot weg. Maar ik vond het jammer om de sympathie voor de hoofdpersoon volledig kwijt te raken. En die nieuwe vriend van haar, die helemaal niet meer op kwam draven omdat hij zogenaamd in de file stond... heel raar..

** van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten