dinsdag 24 maart 2015

Gelezen: Bernadette van der Lee: Voor altijd vrienden


Genre: roman/ young adult
Jaar: 2009
Achterflaptekst: Donnja Teller is een jonge meid met rijke ouders, maar ze leeft alleen met haar vrienden. In de opvoeding van hun kind zijn meneer en mevrouw Teller absoluut niet aanwezig. Alleen de kok, Michael Aldwa, zorgt voor haar. Thuis voelt ze zich niet op haar gemak, hierdoor zit ze liever bij haar vrienden thuis, of zelfs op school. Als ze opeens in het ziekenhuis terecht komt, merkt ze voor het eerst wat ze eigenlijk voor een gave heeft.

Mijn mening: Hoe moeilijk is het om dit boek te recenseren, ik kan jullie vertellen dat het erg moeilijk is. Dat komt omdat wij verwanten zijn. Ik ben haar leasemoeder want de boze stiefmoeder uit de sprookjes, daar willen we het niet over hebben:-) Het is dus een feit dat ik persoonlijk te betrokken ben.
Tevens kwam ik er tijdens het lezen achter dat ik me toch wel erg oud voel voor een verhaal als dit. Het speelt zich veelal af op een middelbare school en op het moment dat de schrijfster dit boek schreef was zij achttien, negentien jaar oud. Dat is in het taalgebruik goed te merken. Ook msn taal, omdat er gechat wordt. Echt een boek voor jongeren tussen de veertien en de twintig jaar. Voor mij krijgt ie drie sterren:-)

*** van de vijf sterren :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten