woensdag 30 november 2016

Gelezen: De laatste dans: Judith Lennox

De laatste dans

Genre: Historische roman
Jaar: 2014
Samenvatting: Engeland, 1917. Tijdens zijn verlof van het front valt Devlin Reddaway als een blok voor Camilla Langdon. Camilla woont met haar familie in Dartmouth, Devon. De Reddaways zijn al eeuwen de trotse bezitters van het prachtige landhuis Rosindell. Devlin kan zijn geluk niet op als Camilla toestemt met hem te trouwen.Als de Eerste Wereldoorlog ten einde komt en Devlin terugkeert naar huis, blijkt Camilla zich echter te hebben verloofd met een rijke bankier. Uit wraak besluit Devlin te trouwen met Camilla s jongere zusje Esme, die al jaren heimelijk verliefd op hem is. Esme probeert zijn hart te winnen door het jaarlijkse zomerbal nieuw leven in te blazen. Rosindell herbergt echter geheimen die hun levens onherroepelijk zullen veranderen .

Mijn mening: Echt even weg uit de werkelijkheid naar het leven van een familie vanaf de eerste wereldoorlog tot na de tweede wereldoorlog in 1974.
Hier houd ik zeer zeker ook van. Mooi uitgewerkte personages die zich bewegen in de geschiedenis. Alsof ik naar een kostuumdrama keek en ik mij in deze familie bevond tussen de intriges, leugens en bedrog en de romantiek. Een aanrader voor wie ervan houdt! Maar ook heerlijk tussen alle thrillers door!

***** vijf van de vijf sterren! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten