woensdag 9 november 2016

Gelezen: De eerste vrouw: Susan Smit

De eerste vrouw

Genre: Roman
Jaar: 2016
Samenvatting: Zij was de diva van de internationale operahuizen die had gezworen nooit te trouwen. Hij was de vechter, de gokker, de hartenbreker met het engelengezicht die furore maakte op het toneel. Samen vormden de Amerikaanse Geraldine Ferrar en de Nederlander Lou Tellegen een van de meest legendarische artiestenkoppels aller tijden.

Mijn mening: Beslist geen gewone roman. Het verhaal is verdeeld in de twee hoofdpersonages. Vanuit Geraldine in de ik vorm. Een soort van dagboekvorm en veel opsommingen van historische feiten. Pas toen ze verliefd werd kwam er iets meer diepgang. Ik verplaats me graag in een andere wereld en op de één of andere manier lukte me dat niet in dit verhaal. Het was echter wel interessant. Veel dingen wist ik niet.
De kant van het verhaal van Lou was in de "hij" vorm.. Ook hier veel opsommingen van historische feiten. Ik miste eigenlijk dialogen..

*** drie van de vijf sterren

1 opmerking: