zondag 13 november 2016

Gelezen: De levenden en de doden in Winsford: Hakan Nesser

De levenden en de doden in Winsford

Genre: Thriller
Jaar: 2016
Samenvatting: Op een avond in november arriveert de mysterieuze Maria in het pittoreske Engelse plaatsje Winsford. Ze betrekt er voor zes maanden een afgelegen cottage. Haar enige voornemen is om haar geliefde hond Castor te overleven. Gaandeweg blijkt dat ze vreselijke geheimen met zich meedraagt. Wat gebeurde er dertig jaar geleden in Marokko? Waar is haar echtgenoot? Voor wie rent ze weg?

Mijn mening: Het boek wordt volledig beleefd door de ogen van een 55 jarige vrouw en haar hond. Ik vond het fascinerend om te lezen. Het was net of ik naast de persoon mee liep in het mistige Engelse landschap. Ik kon het zo voor me zien omdat ik er ook weleens geweest ben. Het verhaal is aangrijpend en spannend. Het liet mij niet meer los.
Niet dat het een actie thriller is maar het is boeiend tot de laatste letter! Ik wil zeker meer van deze schrijver lezen!

***** vijf van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten