donderdag 1 december 2016

Gelezen: Afgesneden: Sebastian Fitzek

Afgesneden

Genre: Thriller
Jaar: 2012
Samenvatting: Forensisch patholoog Paul Herzfeld vindt in het hoofd van een gruwelijk verminkt lichaam een capsule met daarin het telefoonnummer van zijn dochter. Hannah is ontvoerd en Herzfeld begint een speurtocht naar zijn dochter. De psychopathische ontvoerder heeft in een ander lichaam de volgende aanwijzing aangebracht en het lijk gedumpt op het strand van Helgoland.


Mijn mening: Wat ik miste was de diepgang in de personages. Er werd in mijn ogen overdreven veel in lijken gesneden. Wel zodanig geschreven dat ik het voor me zag en in dit geval was dat toch wat teveel van het goede. De schrijfstijl zelf was dan ook niets mis mee. Maar ik vond het allemaal wat TE overdreven. En als dan op het laatst nog een lijk overeind schiet die dan niet dood bleek te zijn, vind ik dat niet zo realistisch. Beetje teleurgesteld.

** twee van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten