vrijdag 14 augustus 2015

Gelezen: De zoon: Jo Nesbo


Genre: thriller
Jaar: 2014
Achterflaptekst: Sonny is de ideale gevangene. Hij vergeeft de zonden van zijn celgenoten en neem de straf op zich van hen die ongestraft willen blijven. Zo vergaart hij zijn rust, informatie en een paar zakjes heroïne. Tot hij op een dag tijdens een biecht de ware toedracht van zijn vaders dood te horen krijgt.

De toegewijde inspecteur Simon Kefas werkt al jaren voor de politie in Oslo. Zijn voormalige partner, Sonny’s vader, pleegde zelfmoord toen zijn corruptie praktijken aan het licht kwamen. Simon heeft zich nooit neergelegd bij de dood van zijn vriend, en als Sonny bij hem komt met nieuwe informatie besluiten de twee mannen hun vader en vriend te wreken.

Mijn mening: het verhaal pakte mij meteen. De vlotte schrijfstijl, de dialogen en de hoofdpersonen maakten dit voor mij een heel goed boek. 
Ik kon me heel gemakkelijk inleven en het werd alleen maar spannender. Ik moet zeggen dat ik de ontknoping werkelijk een grote verrassing vond. Ik ga daar natuurlijk niet over uitwijden omdat ik niets over de inhoud wil verklappen. Een waar leesgenot!
Echt een aanrader! 

***** vijf van de vijf sterren! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten