zaterdag 8 augustus 2015

Gelezen: De bedrijfsterrorist: Jussi Adler-Olsen


Genre: thriller
Jaar: 2012
Achterflaptekst:

De bedrijfsterrorist speelt zich af in Nederland en vertelt het verhaal van Peter de Boer, een zakenman met een bedenkelijk verleden. De Boer schakelt bedrijven uit in opdracht van de concurrentie, totdat hij onder druk wordt gezet door een collega. Hij raakt verwikkeld in een internationaal complot, en het is maar de vraag of hij zich daaruit zal weten te redden.
Mijn mening: ik vond het een heel ingewikkeld verhaal. Het achterliggende familiedrama van beide hoofdpersonen vond ik echter wel heel erg boeiend. Daarom wilde ik het wel uitlezen. 
Het boek is niet te vergelijken met de Q Serie, die ik wel erg goed vindt. Het einde was wel erg verrassend en ook hoe de verhaallijnen bij elkaar komen. Maar doordat sommige stukken wat langdradig waren, vond ik het soms moeilijk om mijn hoofd erbij te houden. 
*** drie van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten