dinsdag 2 juni 2015

Gelezen: Ysabella: Judith Visser

Genre: novelle
Jaar: 2008/ Rotterdams leescadeau 2008.
Achterflaptekst: Vanaf het moment dat Jill Valens nietsvermoedend de Rotterdamse bibliotheek binnenstapt, is niets meer zoals het was. Ze hoopt daar rust en inspiratie te vinden, en wil even weg uit de stress van haar veeleisende leven als bekend schrijfster. Maar in plaats daarvan heeft ze een onheilspellende ontmoeting en is ze getuige van een dramatisch ongeluk. Is dat allemaal toeval of heeft het een betekenis?

Voor ze het weet is Jill het middelpunt van een zenuwslopende race tegen de klok waarin leven en dood op het spel staan…

Mijn mening: In de eerste instantie dacht ik dat ik het niet uit zou lezen. De hoofdpersoon in de ik vorm en in de eerste instantie leek het een heel verwarrend verhaal.
Maar de schrijfstijl kreeg me toch te pakken en aangezien het een dun boek is, had ik het zo uit. Ik vind het een hele bijzonder verhaal. Ik had nog nooit iets van deze schrijfster gelezen, maar uiteindelijk boeide het mij tot de laatste letter. Het einde was totaal onverwachts en verrassend te noemen! Ik heb erg meegeleefd met de hoofdpersoon. Haar gevoelens waren oprecht. Ik wil zeker meer Judith Visser lezen!

**** vier van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten