dinsdag 23 juni 2015

Gelezen: Schijnbewegingen: Floortje Zwigtman


Genre: historische roman
Jaar: 2005
Achterflatekst: Alles wat ik wilde, was een geweldig leven. Een fantastisch leven. Een sprookjesleven. Een volledig gezeur-, gezanik- en gedoe-loos leven. Zonder 'o... hell'-gevoel. Was dat nu te veel gevraagd?

1894, Adrian Mayfield  is zesien jaar en ontevreden met zijn leven en zijn suffe baantje bij Victor Procopius' Herenmodepaleis. Wanneer hij op straat komt te staan, begint hij aan een zwerftocht door Londen, op zoek naar zijn dromen, de Grote Liefde en het Grote Geld.
Maar dat valt niet mee als je voor een penny geboren bent en ook nog eens op mannen valt. Aan alle dromen blijkt een prijskaartje te hangen, maar soms is de prijs wel heel erg hoog...

Mijn mening: Het boek is in de ik persoon geschreven. Het bijzonder vind ik toch wel dat je meteen meegezogen wordt in het verhaal van Adrian Mayfield.
Door de schrijfstijl kan ik het verhaal als een film voor me zien. Ik had helemaal geen idee dat ik zelfs te maken had met enkele historische personen. Maar wel kan ik zeggen dat ik er echt van genoten heb. Hoe moeilijk het is om als homo jongen in die tijd je hoofd boven water te houden, vind ik werkelijk goed beschreven. Ik kon het maar moeilijk wegleggen en ik wil zeker de andere delen ook nog lezen! Omdat ik echt benieuwd ben hoe het de personen verder vergaat.

**** vier van de vijf sterren!

2 opmerkingen: