dinsdag 16 juni 2015

Gelezen: Tweestrijd: Linda Jansma


Genre: Thriller
Jaar: 2012
Achterflaptekst: Hanna's wereldje is perfect. Voor de buitenwereld althans, want al vanaf het begin van haar huwelijk met de rijke en gerenommeerde gynaecoloog Axel Kolman wordt haar leven beheerst door intimidatie, bedreigingen en geweld. Als Sonja, rechercheur bij de Utrechtse politie, tegenover haar komt wonen, raken hun levens ongewild met elkaar verstrengeld. Dit zet een kettingreactie in werking, die niet meer te stoppen is en ongekende gevolgen heeft.....

Mijn mening: Het verhaal greep mij onmiddellijk. Heel mooie realistische personen met wie ik meteen binding voelde. Behalve Axel uiteraard. Ik vind het zo moeilijk om iets te zeggen zonder dat ik iets over de inhoud zeg. Het verhaal van Hanna is aangrijpend en zeer zeker herkenbaar.
De kettingreactie is inderdaad ongelooflijk en het kwam voor mij echt als een verrassing. Het boek leest als een trein en ik kon het maar moeilijk wegleggen, daar ik nog andere verplichtingen had, het verhaal bleef in mijn kop zitten! Een top boek. Ik kan het echt iedereen aanraden!

**** vier van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten