maandag 16 februari 2015

Gelezen: Tami Hoag: Dubbelspel


Genre: misdaad thriller
Jaar: Vertaling 2003

Flaptekst: Elena Estes heeft voor haar roekeloosheid een hoge prijs betaald: niet alleen verloor ze haar baan bij de politie van Miami, maar haar eigenzinnige gedrag kostte haar ook nog het leven van een politieman.
Teruggetrokken leeft ze op een ranch in Florida met haar paarden als enige gezelschap. Dan krijgt ze onverwachts bezoek. De vroegwijze twaalfjarige Molly Seabright vermoedt dat Erin haar oudere stiefzus, iets ergs is overkomen. Erin, achttien jaar en een onruststookster, werkt als stalknecht bij een manege. Molly vraagt aan Elena om het verdwenen meisje op te sporen.
Al spoedig raakt Elena verwikkeld in een uiterst gevaarlijk wereldje, bevolkt door de superrijken en lieden die geen mededogen kennen. - een wereld gedreven door macht, drugs en nietsontziende manipulatie. Elena gaat op onderzoek uit om te achterhalen wat er met Erin is gebeurd, voor het te laat is.

Mijn mening: in de eerste instantie had ik moeite met de ik vorm waarin een groot deel van het boek geschreven is. Maar gaandeweg leede ik Elena heel goed kennen ondanks die ik vorm.
Ik kon goed meeleven me haar en me kwaad maken over sommige figuren.
Heel erg levendig en ook de dialogen waren soms ronduit hilarisch. Opnieuw ben ik compleet verrast door het einde. Totaal onverwachts kreeg het verhaal een enorme wending.
Ja en dan moet je weten hoe het afloopt. Opnieuw een geweldig boek!

***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten