zaterdag 21 februari 2015

Gelezen: Jacqueline Mitchard: Mijn eigen kind


Genre: roman
Jaar: Nederlandse vertaling 2002

Flaptekst: Op zijn vierentwintigste krijgt Gordon McKenna het slechtste nieuws van zijn leven wanneer hij hoort dat zijn enige zuster, Georgia en haar echtgenoot bij een auto ongeluk zijn omgekomen. Hun eenjarige dochtertje Keefer blijft alleen achter.
De beslissing over wie Keefer zal opvoeden - en hoe- staat echter nog niet vast. Er ontstaat een strijd over de adoptie door de diverse grootouders van het kind. Gordon lijkt ook een geschikte voogd voor zijn nichtje, omdat hij zijn ouders heeft geholpen voor Keefer te zorgen toen zijn zus vocht tegen een levensbedreigende ziekte. Als er feiten uit het verleden van Georgia en Gordon naar boven komen, wordt de hechte familieband hevig op de proef gesteld.

Mijn mening: Net als diep  als de zee , haar vorige boek weet ze me opnieuw te raken. De familiebanden, de diverse grootouders die zich ermee bemoeien, worden allemaal uitgediept. Ook wat er gebeurd als mensen rouwen, herinneringen uit het verleden, die erdoorheen verweven zijn, een boek wat je wilt blijven lezen. Het getouwtrek om de kleine peuter, ik zag het als een film voor me.
Ik moest en ik wilde weten wat er met dat kleine meisje zou gebeuren. Dat ga ik dus ook niet verklappen.

***** vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten