woensdag 25 november 2015

Gelezen: De charmeur: Jan en Sanne Terlouw

De charmeur

Genre: Literaire thriller
Jaar: 2006
Samenvatting: Job Reders is veroordeeld voor moord. Na zeven jaar cel blijkt hij onschuldig, van de werkelijke dader is geen spoor. Via zijn dochter Leonie raakt hij, nu als een soort privé-detective, betrokken bij een andere moordzaak. Wie bracht Gerard Brandenburg, een charmante levensgenieter, om het leven en waarom? Hield zijn introverte vrouw van hem of haatte ze hem? Vergaf ze hem zijn erotische avonturen? Maar Brandenburg blijkt meer vijanden te hebben. Terwijl Job en Leonie elkaar na zeven magere jaren opnieuw leren waarderen, blijft het tot de laatste pagina's een raadsel wie de charmeur vermoord heeft.

Mijn mening: Het verbaasde me een beetje dat het een thriller wordt genoemd. Het was een onderhoudend geschreven verhaal met leuke hoofdpersonen met een verhaal. De vader en dochter band, die uiteindelijk naarmate het boek vordert, beter wordt.
Ik wilde het wel heel graag uitlezen omdat ik tot het einde toe niet wist wie de dader was. Het was dus niet echt spannend maar wel heel leuk om te lezen! Ik ga nog een volgend deel proberen omdat ik wel nieuwsgierig ben.

*** drie van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten