vrijdag 27 augustus 2021

Gelezen: Wolf: Mo Hayder

 









Genre: Literaire thriller

Jaar: 2014

Samenvatting: 'Ik geloof, voor zover ik het kan horen, dat of mijn dochter of mijn vrouw net is aangevallen. Ik weet niet wat er nu gebeurt. Het huis is stil.'

Veertien jaar geleden werden twee verliefde tieners meedogenloos vermoord in een verlaten bos. De dader bekende schuld en ging de gevangenis in.

De herinneringen aan die moord spelen een gezin nu nog steeds parten. En in hun afgelegen huis op de heuvel keert de nachtmerrie terug...

Mijn mening: Het verhaal kabbelt voort en toch weet deze schrijfster tot de laatste letter te boeien. Vooral wat de hoofdpersonages bezig houdt en dat al zeven boeken lang. Al moet ik zeggen dat ik er eentje erg gemist heb. 
Mensen worden tegen elkaar uitgespeeld en de afloop was voor mij een complete verrassing, vooral degene die het gedaan had. Heel erg goed uitgedacht. Vreselijk jammer dat deze schrijfster zo jong overleden is. Had nog graag een vervolg gezien.

**** vier van de vijf sterren :-) 

3 opmerkingen:

  1. Wat bedoel je met "...dat ik er eentje erg gemist heb" ?
    Heb zelf Emelie Schepp 6 al gelezen. Ben heel erg benieuwd wat jij ervan zult vinden..:-) Zo ga nu weer verder met deel 2 van de Australië trilogie..... waarin trouwens in 1798 gesproken wordt over golfplaten terwijl die pas vanaf rond 1820 in Engeland gemaakt werden..??:-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sorry voor het lange wachten op antwoord. Ik ben weggeweest en had geen computer tot mijn beschikking. Ik heb in dit verhaal een personage gemist, dat bedoelde ik met die zin:)
    Oh dat van die golfplaten is wel een dingetje zeg.. Heb je het nog uit gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jazeker heb ik het uitgelezen. Ben nu met deel 3 bezig. Het is af en toe wel even terug redeneren (afstammeling van of gewoon nieuw karakter) als er nieuwe personen worden opgevoerd. Moet zeggen dat het lezen van deze romans me niet tegenvalt. Niet te soft ;-))

    BeantwoordenVerwijderen