zondag 8 augustus 2021

Gelezen: Huid: Mo Hayder

 









Genre: thriller

Jaar: 2009

Samenvatting: Als op een warme ochtend in mei het lichaam van een jonge vrouw wordt gevonden bij een treinspoor net buiten Bristol, wijst alles op zelfmoord. Rechercheur Jack Caffery is daar toch niet zo zeker van. Hij is een rover op het spoor, iemand die zich voortdurend verbergt en ongezien huizen insluipt. Voor het eerst in lange tijd is hij bang.

Mijn mening:  Het derde deel van deze serie, die blijft boeien tot de laatste letter. Personages die tot leven komen in je hoofd. Wel moet je tegen de beschrijving van de gruweldaden kunnen. Boeken die je moeilijk weg kunt leggen en die je steeds op het verkeerde spoor zetten. Persoonlijk houd ik daar erg van, personages die door hun verleden bepaalde begrijpelijke keuzes maken en er ook nog mee weg komen. Ik ga graag verder met het volgende deel uit deze serie!

**** vier van de vijf sterren :-) 

3 opmerkingen:

  1. Vraagje. Ben op zoek naar iets spannends wat speelt in de Romeinse tijd. Heb jij daar toevallig iets van gelezen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi! Sorry dat je even moest wachten op antwoord. Ik moet eerlijk zijn dat ik niet zo thuis ben in dat genre.
    Wel wat romans gelezen die gebruik maakten van een stukje historie, maar niet specifiek die tijd. Aan mij heb je dus niet echt veel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is jammer. Het lijkt me een spannende tijd. Heb wel een historisch boek over Keizer Hadrianus (die van de muur van Hadrianus op grens Schotland en Engeland) gelezen maar dat is gewoon geschiedenis. Dank voor je reactie ;-))

    BeantwoordenVerwijderen