zaterdag 4 september 2021

Gelezen: Het dubbele geheim van de familie Lessage: Sandrine Destombes

 









Genre: thriller 

Jaar: 2019

Samenvatting: Augustus, 1989. In het kleine dorp Piolenc, in de Franse Vaucluse, verdwijnen Solène en Raphaël, de elfjarige tweeling van de familie Lessage. Drie maanden later wordt een van de twee gevonden. Dood. Juni, 2018. Opnieuw verdwijnen kinderen in Piolenc. Als een macabere echo van dertig jaar geleden begint de nachtmerrie opnieuw, wat het dorp in een angstige shocktoestand brengt. Alle aanknopingspunten verwijzen naar de oude zaak en alle betrokkenen lijken hun onschuld te verliezen. 'Het dubbele geheim van de familie Lessage' is een fenomenale psychologische thriller met een einde dat je in verbijstering achterlaat.

Mijn mening: Mijn verwachting van dit boek was vrij hoog omdat de achterflaptekst mij aansprak. Toch duurde het allemaal vrij lang voordat er een beetje vaart inkwam. Het onderzoek naar de huidige verdwijning dreigde te verdwijnen in de vermissingszaak van langer geleden.

Op een gegeven moment werd het geheel daardoor erg onduidelijk omdat er nogal veel met namen en persoonsverwisselingen werd gespeeld. Het verhaal bleef daardoor voor mij persoonlijk erg oppervlakkig. Het einde maakte het nog een beetje goed.

Jammer, een boek waar ik me zo op verheugd had. Scoort net een voldoende

*** twee van de vijf sterren :)



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten