donderdag 29 juli 2021

Gelezen: Ritueel: Mo Hayder

 









Genre: thriller

Jaar: 2010

Samenvatting: Op een broeierige zomerdag vindt politieduiker Flea Marley een afgezaagde hand in het water van de oude haven van Bristol. Een dag later wordt de andere hand gevonden. Onderzoek wijst uit dat de handen recent geamputeerd zijn en het slachtoffer tijdens de amputatie nog in leven was.

Flea wordt in haar onderzoek bijgestaan door hoofdinspecteur Jack Caffery, die vanuit Londen is overgeplaatst naar Bristol.
Net als Flea is hij vastbesloten deze gruwelijke zaak op te lossen. Het onderzoek leidt het tweetal naar de donkerste uithoeken van Bristols onderwereld.

Mijn mening: Ontzettend spannend verhaal. De personages die al tot leven gekomen waren in de vorige delen, blijven fascinerend en aan elkaar gewaagd. 
Een serie om van te smullen, spannend, onderhoudend en daardoor bijna niet weg te leggen. Gisteren kwam het nieuws naar buiten dat deze schrijfster overleden is aan de gevolgen van ALS op 59 jarige leeftijd. Ik moet zeggen dat het me erg raakte, juist omdat ik nog maar net in deze serie begonnen ben. 
Absoluut een top schrijfster die tot mijn favorieten is gaan behoren! Snel verder met het volgende deel!

**** vier van de vijf sterren :-) 

2 opmerkingen:

  1. Oef, daar schrik ik van. Van de week stond ook al in de krant dat Walter Lucius, ook niet zo oud, plotseling is overleden..... Zet Riley, 56 jaar, hierbij dan worden we hier niet vrolijk van :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klopt helemaal.. Allemaal veel te jong.. :-(

    BeantwoordenVerwijderen