dinsdag 5 januari 2021

Gelezen: Het olifantenmeisje: Ellen Marie Wiseman

 










Genre: Roman

Jaar: 2018

Samenvatting: Op een zomeravond in 1931 mag de tienjarige Lily Blackwood voor het eerst naar buiten. Haar moeder neemt haar mee naar het circus. Maar wat Lily niet weet, is dat ze nooit meer thuis zal komen. Meer dan twintig jaar later erft de jonge Julia Blackwood het huis van haar ouders. Voor het eerst komt ze op de zolder, waar ze mysterieuze foto's aantreft van een albino circusmeisje. Ze begint te vermoeden dat haar ouders een donker geheim hadden.

Mijn mening: Bijna in één adem uitgelezen. Het verhaal wordt beleefd vanuit twee hoofdpersonages. Het is alsof je het hele verhaal zelf meeloopt en alsof je de circusvoorstellingen allemaal mee beleefd.

Het is knap en heel onroerend geschreven. De uiteindelijke plot zat ik niet eens aankomen en ik geef het eerlijk toe, moest een traantje wegpinken. Heel erg graag gelezen!

***** vijf van de vijf sterren :-) 

4 opmerkingen:

  1. Had ze al een tijdje niet meer van je gezien maar je strooit nu met een flink aantal 5 waarderingen. Het tempo zit er momenteel ook weer lekker in zie ik. Mooi! Ben zelf met een Maria Adolfson bezig maar dat gaat niet zo snel ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond inderdaad drie boeken erg goed. Ik slaap erg slecht, ik lees dan liever dan dat ik naar het plafond lig te staren.
      Maria Adolfson.. help me even.. Doggerland?:)
      Dank voor je reactie :)

      Verwijderen
    2. Dan is een boek inderdaad beter dan wakker liggen!!
      Het is Doggerland 1 - Misleiding waar ik tot pag. 294 van de 486 gevorderd ben. Het is goed geschreven maar zou wel 100 pag. minder kunnen zijn. De beschrijvingen van omgeving of tijdgeest etc. die niet echt iets toevoegen aan het verhaal zijn voor mij te uitgebreid. Walter Lucius had daar in deel 1 ook last van. Dacht hij geloof ik ook want deel 2 was prompt 200 pag. dunner ;-))

      Verwijderen
    3. Het tweede deel beviel mij beter 😊 Hartelijke groetjes en bedankt dat je steeds reageert. Leuk😊

      Verwijderen