woensdag 27 januari 2021

Gelezen: Bitter zoet: Heleen Niele

 










Genre: Literaire thriller

Jaar: 2007

Samenvatting: Als Marit naar Londen vertrekt om deel te nemen aan een workshop voor getalenteerde chocolatiers, denkt ze aan niets anders dan chocola. Bij terugkomst kan ze alleen nog maar denken aan Derek, de enige andere Nederlandse deelnemer. Ze is hopeloos verliefd. Maar hij komt niet opdagen bij hun afspraakje en laat een dag later via een mail weten dat hij haar nooit meer zal zien. Hij waarschuwt Marit dat ze in geen geval moet proberen hem te vinden. Eerst wanhopig, later verbeten gaat ze toch naar hem op zoek. Maar de vrijblijvendheid van haar zoektocht verdwijnt wanneer de dreigementen in Marits richting wel heel concreet worden.

Mijn mening: Een greep uit de eigen boekenkast, waarvan je soms niet weet dat je ze hebt. Het verhaal komt maar traag op gang en in het begin is het vooral een opsomming van eten en drinken, wat ik best storend vond. Later in het verhaal verdwijnt dat. De personages blijven een beetje oppervlakkig.

Verrassend is wel het verdwijnen van de man op wie Marit verliefd wordt. De zoektocht naar hem bleef mij wel boeien en dat is de reden dat ik door bleef lezen. Zijn rol was absoluut interessant en heel anders dan verwacht. Echter kwamen daarna weer wat dubieuze gebeurtenissen die in werkelijkheid niet zo gaan, waardoor het verhaal voor mij geen voldoende krijgt. 

** van de vijf sterren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten