donderdag 30 juni 2016

Gelezen: Tot waar we kijken kunnen: Inge van der Krabben

Tot waar we kijken kunnen

Genre: roman
Jaar: 2016
Samenvatting: Tot waar we kijken kunnen van Inge van der Krabben is een prachtige, ontroerende roman over een moeder-dochterrelatie. In een frisse, eigen stijl schrijft Van der Krabben over loslaten, loskomen, volwassen worden, verbinden, afscheid nemen en rouw. Hoofdpersoon Janne staat op de rand van een burn-out en realiseert zich dat het tijd wordt om voor zichzelf te kiezen en zich los te maken van haar moeder. Dan blijkt dat haar moeder ongeneeslijk ziek is en spoedig zal overlijden. Samen gaan ze op zoek naar een nieuw evenwicht in hun relatie. Vele moeders en dochters zullen zich herkennen in deze roman. Voor de liefhebbers van Een weeffout in onze sterren.

Mijn mening: Heel moeilijk om de juiste woorden te vinden. Raadzaam is dit boek niet weg te leggen maar in één ruk uit te lezen. In de eerste instantie wilde ik het wegleggen maar het is de manier van schrijven die mij toch geboeid heeft en die mij in het verhaal zoog.
Hoe meer het einde van het verhaal naderde hoe dichterbij het gevoelsmatig kwam. Hoe pijnlijk kan de moeder en dochterrelatie zijn? Ik heb een paar keer diep moeten slikken omdat het heel dichtbij mezelf kwam. Het verhaal doet iets met je. Ik kan niet anders zeggen dan lees en oordeel zelf! Het is een heftig boek en ik zal het zeker nog eens lezen!

**** vier van de vijf sterren :-)

1 opmerking:

  1. ik zag net dat het volgende maand in het abonnement van Elly's Choice zit. Ga ik zeker lezen!

    BeantwoordenVerwijderen