woensdag 2 december 2015

Gelezen: De blauwe tweeling: Jan en Sanne Terlouw

Blauwe tweeling

Genre: thriller
Jaar: 2009
Samenvatting: Manon, de vriendin van Job Reders, is Francaise van geboorte. Een Franse jeugdvriend benadert haar met een probleem: zijn vader is met een kostbare diamant naar een diamantair in Amsterdam gereisd, maar hij heeft een ongeluk gekregen en de diamant is zoek.
Job en zijn dochter Leonie duiken in de zaak, die ingewikkelder is dan aanvankelijk lijkt. Het onderzoek voert hen naar een kasteel in de Vendïe. Er zijn enkele gruwelijke, ogenschijnlijk rituele moorden gepleegd. Hebben die ermee te maken? Met hulp van hun vrienden Jacco en Zoë', en heel wat denkwerk, slagen ze erin het mysterie te ontrafelen.

Mijn mening: Deze vond ik een beetje teveel van het goede hebben. De karakters bleven in dit deel vrijwel hetzelfde. Ik miste de diepgang op persoonlijk vlak. Ik vond alleen het verhaal een beetje TE ingewikkeld. Iets teveel personen, die met deze verdwijning en ook nog die moorden te maken hadden.
Ik miste hierdoor de diepgang in de personen. Er waren op een gegeven moment zoveel namen, dat ik regelmatig moest denken, wie heeft nou ook alweer wat gedaan.
Maar wel weer leuke dialogen en humor.

*** drie van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten