maandag 28 december 2015

Onschuldig verleden

Genre: Literaire thriller
Jaar: 2013
Samenvatting: Op een donkere herfstavond verdwijnt een jong meisje spoorloos op het eiland Sandhamn. Thomas Andreasson wordt betrokken bij de zoektocht, die wordt bemoeilijkt door storm en regen. Uiteindelijk geeft de politie het op. Ze denken dat het meisje is verdronken.
Een paar maanden later ontdekt Thomas’ jeugdvriendin Nora Linde bij toeval dat haar man is vreemdgegaan. In wanhoop vertrekt ze met haar zonen naar Sandhamm, inmiddels ondergedompeld in sneeuw en ijs, om in alle rust te kunnen nadenken over haar relatie. Maar bij het spelen in de bossen doen haar kinderen een macabere ontdekking: het verdwenen meisje is verschrikkelijk toegetakeld en vermoord.

Mijn mening: Aan het begin van het boek had ik een beetje mijn twijfels over het verhaal uit het verleden. Dat loopt in het gehele boek mee. Ook dat was erg spannend uiteindelijk.
Verrassend hoe heden en verleden samen kwamen, naast de verhaallijnen van de al bekende hoofdpersonen. Ik heb het echt met heel veel plezier gelezen. En ik kan niet wachten om met de volgende delen te beginnen. Ik kwam erachter dat er nog drie delen zijn. Ik heb genoten!

***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten