donderdag 31 december 2015

Gelezen: Enkele reis: Marelle Boersma

Enkele reis

Genre: Thriller
Jaar: 2015
Samenvatting: Het definitieve vertrek van Suus naar Portugal heeft fatale gevolgen... Het geluk lacht Suus toe als ze haar droom volgt en naar het buitenland verhuist. Samen met zus Anouk en dochtertje Sterre settelt ze zich in een oude boerderij op het platteland van Zuid-Portugal. Maar dan slaat het noodlot toe: Sterre verdwijnt spoorloos. Tijdens haar zoektocht merkt Suus dat er zaken voor haar verzwegen worden. Wie kan ze nog vertrouwen?

Mijn mening: Als ouder moet je er niet aan denken, dat je kind op een dag spoorloos verdwijnt. Het verhaal grijpt dan ook onmiddellijk aan.
Wat dit boek voor mij bijzonder maakte was dat de lezer net zo verward wordt als de hoofdpersoon zelf. Dat vind ik echt ontzettend knap gedaan! Dat ik nog terug ging kijken of het aan mij lag.. Het boek vond ik dan ook erg mooi en aanrijpend. Wat erachter op staat klopt, het kruipt onder je huid! Een dikke aanrader!

***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten