maandag 5 oktober 2015

Gelezen: Doodskleed: Corine Hartman


Genre: thriller
Jaar: 2015
Achterflaptekst: In Doodskleed levert de eigenzinnige rechercheur Jessica Haider niet voor het eerst strijd in het belang van gerechtigheid. Is zo'n strijd gedoemd te mislukken als je het zicht op de werkelijkheid verliest en niet meer weet wie je vrienden en vijanden zijn? Jessy krijgt eindelijk de ultieme opdracht waarvoor ze door elitekorps Saligia werd gerekruteerd. In Mexico, op de grens van Texas, Amerika, sterven vluchtelingen, kinderen vooral, aan een zich snel verspreidend virus. Jessy moet de veroorzaker ervan, Vincent Donnelly, uitschakelen. Maar is hij wel schuldig?

Mijn mening: Uiteindelijk belandde ik op een punt, dat ik hem niet meer weg kon leggen. De wendingen in het verhaal waren een complete verrassing. 
Daar ga ik natuurlijk niets meer over zeggen. Jammer dat er een einde is gekomen aan deze serie. Waar ik in het eerste boek nog een beetje twijfelde of ik wel sympathie kon opbrengen voor de hoofdpersoon, is ze uiteindelijk toch mijn hart gaan veroveren. Het werd dan ook alleen maar spannender. Daarbij zeg ik dat ik graag boeken lees waarbij ik me kan inleven in de hoofdpersoon. Dat is bij deze goed gelukt. Een dikke aanrader!! Maar wel in het eerste deel beginnen!!

***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten