zondag 18 oktober 2015

Gelezen: Als de dood: Corine Hartman


Genre: thriller
Jaar: 2011
Achterflaptekst: Desiree runt samen met haar partner Thomas een befaamd sterrenrestaurant in Bergen. Wat de culinaire gasten niet weten is dat 'La Belle Vie' op de rand van de afgrond balanceert, en dat de eigenaars ten einde raad zijn. Desirees moeder nodigt hen uit voor een week vakantie in het mondaine Cortina d'Ampezzo in de Dolomieten, waar de familie al generaties lang een huis bezit. Desiree wil weigeren, ze heeft absoluut geen zin om een week te bivakkeren in het beklemmende huis dat haar vroeger al deed griezelen, maar tot haar verbazing gaat  Thomas op het aanbod in.
Als geen ander weet Corine Hartman in haar boeken een adembenemende spanning op te bouwen; het is dan ook niet voor niets dat zij door haar ferventste lezers tot 'de meest spannende thrillerschrijfster van Nederland en België' is benoemd.

Mijn mening: Al heel snel werd ik meegezogen in het verhaal. De onderhuidse spanningen kwamen al heel snel. Ik kon heel goed meeleven met de hoofdpersonen. Alsof ik een heel spannende film zat te kijken. De diepe ravijnen en uitzichten kon ik bijna voor me zien. 
Met hoogtevrees extra eng. De problematische relatie tussen moeder en dochter, de geheimen, die ze met zich meedroegen zo levendig. En bij sommige beslissingen je verbaasd afvragen, waarom?? 
Een waar leesgenot. Ik kan niet anders zeggen. Kippenvel en puntje van de bank!

***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten