zaterdag 25 april 2015

Gelezen: Het stille meisje: Tess Gerritsen

Het stille meisjeGenre: Thriller
Jaar: 2011
Achterflaptekst: In Bostons Chinatown wordt de hand van een vrouw gevonden. Op het dak van een gebouw ligt haar lijk met een bijna afgehakt hoofd. Er worden twee zilvergrijze haren op haar lichaam aangetroffen. Tijdens het onderzoek ontdekken rechercheur Jane Rizzoli en patholoog-anatoom Maura Isles dat er nog meer brute moorden zijn gepleegd. Negentien jaar eerder vonden tijdens een schietincident in een restaurant in Chinatown vijf mensen de dood. Slechts één persoon overleefde die slachtpartij: een mysterieuze vrouw en een meester in de Chinese vechtkunst die een groot geheim met zich meedraagt. Nu is ze het doelwit van een onzichtbare vijand die meedogenloos toeslaat…


Mijn mening: Deze was een stuk ingewikkelder dan de andere delen. Ik moest mijn hoofd er goed bijhouden. De Chinese legende die door dit verhaal heen geweven was, vond ik fascinerend!
Ik ben een groot fan van de X files en ik moest zelfs daar af en toe aan denken.
Naast de menselijke trekken van de rechercheurs bleef het me boeien tot de laatste letter. Dat ik het bijna jammer vind dat ik de serie bijna uit heb. Nog twee te gaan. Ze zijn onderweg, maar het wachten maakt het wel een beetje lastig. Als ik hem zes sterren kon geven deed ik het!


***** vijf van de vijf sterren! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten