zaterdag 11 april 2015

Gelezen: Bezeten stad: Stephen King

Bezeten stad  Genre: Horror


Jaar: 1983 Ned vertaling (Al weet ik dat niet zeker)
Achterflaptekst: Op een ochtend leken alle bewoners van het dorpje `Salem's Lot verdwenen. Vijfentwintig jaar later kennen slechts twee mensen het verschrikkelijke geheim. Een van hen is de schrijver Ben Mears die weet dat hij de enige is die het verwoestende kwaad eventueel kan stoppen...


Mijn mening: Als puber vond ik dit boek geweldig griezelig. Dan te bedenken dat ik het boek stiekem las van de volwassenafdeling van de bibliotheek. En nu ik hem teruggelezen heb na zoveel jaar vond ik hem eigenlijk wel tegenvallen.
Maar mogelijk dat dit wel weer aan mij ligt. Ik vind het vampiergedoe niks meer. Ik denk dat ik het ontgroeid ben. Maar, jawel Stephen King kan wel schrijven. Ik kon me goed inleven in de personen en in de hoofdpersoon zelf. Pas toen het verhaal de vampiervormen aan begon te nemen kreeg ik de neiging om het weg te leggen, maar het was mijn nieuwsgierigheid die won. Hoe liep het ook alweer af. Voor Fantasy liefhebbers denk ik wel weer een goed boek. Hoewel.. het bloed stroomt rijkelijk en het barst van de lijken. Maar zijn schrijfstijl blijft goed!


*** van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten