woensdag 15 april 2015

Gelezen: Het aandenken: Tess Gerritsen

Het aandenkenGenre: thriller
Jaar: 2009
Achterflaptekst: Al jarenlang blijkt er een perfect geconserveerde mummie in een kelder van het Crispin Museum in Boston te liggen. De ontdekking ervan door de museumstaf is een opzienbarende vondst. Dan treft patholoog-anatoom Maura Isles een macabere boodschap in het lichaam aan, een bewijs dat dit 'eeuwenoude' reliek in feite een modern moordslachtoffer is. Voor Maura en rechercheur Jane Rizzoli is het forensisch bewijs onmiskenbaar. En als de resten van een andere vrouw in de verborgen nissen van het museum worden gevonden, wordt het duidelijk dat er een psychopaat rondwaart. Jane en Maura beginnen aan een race om dit gestoorde roofdier te stoppen voordat hij nóg een aandenken kan toevoegen aan zijn gruwelijke verzameling...


Mijn mening: Ik vond deze gruwelijk spannend! Als ik zes sterren kon geven dan deed ik het. Leuk om ook steeds weer "oude" bekenden tegen te komen en opnieuw door hun prive leven worden het bijna levende personen. Erg veel moeite gehad om het weg te leggen dus het was in twee rukken uit!
Erg spannend, en een heel verrassend plot! Leuk een klein rolletje voor het Drents museum van een meneer die alles van veenlijken wist. Meer ga ik dus niet verklappen over de inhoud.
Ik kan niet wachten om in de volgende te kunnen beginnen, maar ik moet even wachten helaas tot ik hem binnen heb :-)


***** vijf van de vijf sterren:-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten