woensdag 8 april 2015

Gelezen: Stephen King: dr Sleep

Dr. Sleep Genre: horror/ thriller
Jaar: 2013
Acheterflaptekst: Stephen King wilde wel eens zien wat er van Danny Torrance uit De Shining terecht was gekomen en schreef daarom Dr. Sleep, als een vervolg op De Shining. Danny is een van die mensen die zeggen dat ze nooit als hun vader zullen worden. Maar natuurlijk is de inmiddels veertigjarige Danny net zo verslaafd aan drank als zijn vader Jack ooit was.
En wat voor werk zou Danny doen, vroeg King zich af? Hij besluit hem te laten werken in een hospice omdat Danny met zijn gave – de shining – stervenden kan bijstaan als ze de grens van leven naar dood overgaan. Ze noemen hem Dr. Sleep…


Mijn mening: Ik vind de personages erg levendig. Ik kon me goed in ze verplaatsen. Ook het jonge meisje wat in het leven  van Dan verschijnt vind ik wel erg mooi. En hun bijzondere verstandhouding en manier van communiceren.
Toch miste ik iets. Ik kan het niet eens goed uitleggen. Maar het kan ook aan mij liggen dat ik het verhaal minder origineel vond omdat ik best veel van dit soort "zaken" heb gezien in the X files of Millennium serie (Niet die van Stieg Larsson! maar een televisieserie van Chris Carter). Toch wilde ik wel heel graag weten hoe het afliep en kwamen er gelukkig nog wat onverwachte wendingen, die ik wel verrassend vond maar natuurlijk niet ga verklappen. Het is wel zo geschreven dat ik het niet meer aan de kant kon leggen.


**** vier van de vijf sterren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten