maandag 12 juli 2021

Gelezen: De zevende zus: Lucinda Riley

 









Genre: roman

Jaar: 2021

Samenvatting: Het zevende deel in de Zeven zussen-serie van Lucinda Riley, gaat over de mysterieuze zevende zus. Ze was altijd onvindbaar, maar als Georg Hoffman onthult dat hij haar misschien op het spoor is, ontdekken Maia en Ally dat er twee aanwijzingen zijn: het adres van een wijngaard in Nieuw-Zeeland, en een tekening van een bijzondere, stervormige ring. CeCe, die in Australië woont, gaat op onderzoek uit. Dat blijkt pas het begin van de zinderende zoektocht naar de zevende zus, want de vrouw met de bijzondere ring is net aan een grote reis begonnen. Het wordt een race tegen de klok die de zussen de hele wereld over voert. Ze proberen haar spoor te volgen in Nieuw-Zeeland, Canada, Engeland, Frankrijk en Ierland, maar ze lijken steeds een stap achter te lopen...

Mijn mening: Vond hem best wel tegenvallen. Door de hoeveelheid namen en gebeurtenissen uit het verleden die in deze door elkaar liepen, niet helemaal chronologisch en de hoeveelheid nieuwe personen, was het moeilijk om de draad vast te houden. Denk dat ze teveel wilde vertellen in het boek, wat gezien de situatie waarin ze zat en ze inmiddels is overleden, wel heel begrijpelijk. Toch zal ik het achtste deel ook gaan lezen, maar krijgt deze een sterretje minder. Het blijft ontzettend origineel en knap bedacht.

*** drie van de vijf sterren :-) 

3 opmerkingen:

  1. Aha, het was even stil maar zie dat je verdiept was in de nalatenschap van Lucinda. Heb deel 1 van het Australië drieluik uit. Als thrillerlezer viel deze roman niet tegen. Ben als tussendoortje Atlee Pine 2 van Baldacci aan het lezen. Pfff, wat er met Baldacci aan de hand is weet ik niet maar het niveau van zijn eerste boeken haalt hij bij lange na niet meer. Hij produceert voortdurend nietszeggende zinnen wat overkomt als bladvulling...Wil 'm nog wel uitlezen maar of ik deel 3 nog zal oppakken??
    Daar ben jij volharder in weet ik uit je recensies ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Baldacci had ik nog niet eerder gelezen tot ik gevraagd werd om ze te recenseren voor een website. Zijn oudere werk ken ik niet eens. Ik vind de Atlee Pine boeken erg saai en mijn aandacht verslapte steeds. Ik moest ze wel uitlezen, anders kan ik me geen mening vormen.
      Als ik na 100 tot 150 bladzijden mijn aandacht er niet bij kan houden leg ik boeken meestal weg en schrijf ik geen recensie, tenzij het een gevraagd boek is, maar dan lees ik het uit.
      Ik moet zeggen dat ik dus de zevende van de zeven zussen lastig vond. Maar ik wilde wel heel graag de afloop weren.
      Over de derde Atlee Pine kan ik kort zijn, ik lees hem niet :-)

      Verwijderen
  2. Nou dan weet ik genoeg en kan ik met 2e deel van de Australië drieluik starten......;-)

    BeantwoordenVerwijderen