maandag 2 maart 2020

Gelezen: Groen licht: Corine Hartman



Genre: thriller
Jaar: 2018
Samenvatting: Groen licht speelt in de Achterhoek, waar een jonge vrouw op uiterst meedogenloze wijze vermoord wordt. Rechercheur Suzan de Winter vreest dat het niet bij dit ene slachtoffer zal blijven. De dader speelt een uitgekiend, tot in detail voorbereid spel, met mensenlevens als inzet. Dan rijst het vermoeden dat er een aanslag gepleegd zal worden op een stadion vol mensen. De tijdsdruk is in één klap immens. De inzet hoog. Suzan kan en wil niet anders: ze doet mee met het laatste spel van de dader. Een spel op leven en dood… 

Mijn mening: Het verhaal is in de ik vorm geschreven en alles wordt beleefd vanuit Suzan de Winter.
Het verhaal is spannend en onderhoudend. Omdat het in de tegenwoordige tijd is geschreven is het alsof je zelf meeloopt in het politieonderzoek. Ik ben bekend in de achterhoek en dat maakt het extra leuk!
Je legt het boek niet gemakkelijk weg omdat de spanning goed opgebouwd wordt. Elk boek van deze schrijfster is weer anders. Ik kan dan ook niet anders zeggen dan dat ik al haar boeken aan kan raden! Heel graag gelezen!

*** vier van de vijf sterren 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten