zaterdag 17 december 2016

Gelezen: Voor jou: Jojo Moyes

Voor jou

Genre: Roman
Jaar: 2016 (Filmeditie)
Samenvatting: Louisa en Will zijn absolute tegenpolen. Als Lou wordt aangenomen om voor Will te zorgen, die sinds een ongeluk in een rolstoel zit, botsen hun karakters ook onmiddellijk. Maar als ze ontdekt wat hij voor ogen heeft, besluit ze alles op alles te zetten om hem van gedachten te doen veranderen. Alleen, hoe overtuig je iemand dat er nog zo veel avonturen te beleven zijn, als je zelf de wereld niet durft te ontdekken?

Mijn mening: Dit verzonnen verhaal heeft mij heel diep geraakt. Allereerst de mooie personages die onmiddellijk tot leven kwamen waardoor ik het boek bijna niet meer weg kon leggen.
Uiteindelijk kwam ik op een punt uit waarin ik mezelf herkende. Op jonge leeftijd verloor ik mijn man. Ik ben als het ware door hetzelfde proces heengegaan als deze vrouw. Waar ik blijkbaar een stukje diep had weggestopt maar wat heel hard binnenkwam. Het boek is levensecht en de processen waar de hoofdpersonen door heen moesten ook. Echt een aanrader!

***** vijf van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten