dinsdag 6 december 2016

Gelezen: Hart van de nacht: Judith Lennox

Hart van de nacht

Genre: roman
Jaar: 2009
Samenvatting: In 1936 reageert Kay Garland op een advertentie van de schatrijke Russische emigrant Konstantin Denisov, die een gezelschapsdame voor zijn dochter Miranda zoekt. Kay krijgt de baan en terwijl ze met de Denisovs rondreist door het roerige Europa van de jaren dertig, raakt ze hecht bevriend met Miranda. Alles verandert wanneer Miranda als een blok valt voor een jonge Franse filmregisseur. Konstantin beschuldigt Kay ervan dat ze zijn dochter heeft aangemoedigd zich in een liefdesaffaire te storten en besluit haar te ontslaan. Kay staat op straat, zonder geld, zonder werk, helemaal alleen in nazi-Duitsland. Van elkaar gescheiden door de oorlog, zoeken de twee vrouwen ieder hun weg naar liefde en passie in een wereld vol gevaar…

Mijn mening: Mijn verwachtingen waren best hoog. Toch bleef het verhaal wat oppervlakkig. De hoofdpersonen draaiden erg om elkaar heen, het verhaal over de oorlog was mij te technisch.
Ik had het gevoel dat er iets teveel personages om elkaar heen draaiden en elkaar uiteindelijk voor een deel weer verliezen. Dat vond ik allemaal best vaag. Deze was beduidend minder dan haar andere boeken, die ik gelezen heb..

*** drie van de vijf sterren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten