vrijdag 9 december 2016

Gelezen: Schaduwkinderen: Linda Jansma

Schaduwkinderen

Genre: psychologische thriller
Jaar:2016
Samenvatting: Officier van justitie Jules Declerck krijgt de leiding over het politieonderzoek naar de dood van een man en een kind die zijn omgekomen bij een auto- explosie. Vrijwel meteen beseft Jules dat er veel meer aan de hand is. Als korte tijd later een tweede explosie volgt, bijt ze zich nog steviger vast in de zaak. Wanneer haar ex - journalist Harry Simones - zich er heimelijk mee gaat bemoeien, brengt hij Jules onbedoeld in gevaar.

Mijn mening: Het eerste deel van een trilogie. Wat moeilijk om nu op de volgende delen te wachten. Het verhaal is gewaagd en heel erg aangrijpend. De hoofdpersonages zijn stuk voor stuk mooie mensen. Elk met hun eigen privéleven en de daarbij horende problemen. Mooie dialogen alsof je er zelf tussenin staat.
En dan het heftige verhaal rondom de explosies. Ik wil niets meer verklappen over de inhoud maar ik maak een diepe buiging voor de schrijfster. Het is best een heel heftig onderwerp waar volgens mij heel veel mensen, diep van binnen zich druk over maken. Een heel knap verhaal en ik kan dan ook niet wachten op de volgende delen!

***** vijf van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten