zaterdag 19 maart 2016

Gelezen: Steenhouwer: Camilla Läckberg

Steenhouwer

Genre: Thriller
Jaar: Eerste druk Nederlandse uitgave 2008
Samenvatting: In het Zweedse kustplaatsje Fjällbacka vindt een visser het levenloze lichaam van de zevenjarige Sara. Lijkschouwing wijst uit dat zij waarschijnlijk niet in zee is verdronken. Inspecteur Patrik Hedström leidt het politieonderzoek. Hij kent het meisje: zijn vrouw Erica en Sara's moeder Charlotte zijn vriendinnen. Tijdens het onderzoek komen mysterieuze zaken uit het verleden aan het licht. Maar hoe houden gebeurtenissen van tachtig jaar geleden verband met de dood van Sara?

Mijn mening: Helemaal ondersteboven van deze serie. Verhaallijnen die door elkaar lopen, personages die steeds meer diepgang krijgen en hoe de gebeurtenissen uiteindelijk bij elkaar komen. Daar geniet ik echt van. Echt alsof ik in een film zit.
Mooie dialogen en echte tragedies. Ja, hier houd ik van. Deze schrijfster heeft mijn hart gestolen. Op naar de volgende in deze serie! Als ik zes sterren kon geven deed ik het!

***** vijf van de vijf sterren! :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten