woensdag 2 maart 2016

Gelezen: Richting het kwaad: Viveca Sten

Richting het kwaad

Genre: Literaire thriller
Jaar: 2013
Samenvatting: De avond voor kerst neemt een bange en opgejaagde vrouw de laatste boot naar Sandhamn. Op Tweede Kerstdag wordt op het strand voor het Seglarhotell een stoffelijk overschot aangetroffen en inspecteur Thomas Andreasson moet zijn kerstvakantie afbreken. Al snel is Thomas verwikkeld in een zaak met een bedreigde oorlogscorrespondente en een buitengewoon berekenende moordenaar. Tegelijkertijd worstelt zijn jeugdvriendin Nora Linde met haar eigen problemen wanneer haar beroepsmatige eer op het spel wordt gezet. Nora moet een beslissing nemen die haar leven voor altijd zal veranderen.

Mijn mening: Alle andere delen van deze serie ook gelezen. Het was dan ook niet moeilijk om in het verhaal te komen. Omdat ik de personages al kende. Het bleef boeiend al had ik wat moeite met de politiek die erin voor kwam. Toch bleef het een goed verhaal. Ik heb niet zoveel met politiek vandaar.
Leuke dialogen, boeiende personages en ik vraag me af of dit de laatste in de serie zal zijn.
Wel heel graag gelezen!

**** vier van de vijf sterren :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten