zaterdag 25 juli 2015

Gelezen: Ik reis alleen: Samuel Bjork

Ik reis alleen

Genre: Thriller
Jaar: 2015
Achterflaptekst: Op het Noorse platteland wordt een zesjarig meisje gevonden, met een springtouw opgeknoopt aan een boom. Ze draagt vreemde poppenkleren en er hangt een vliegtuiglabel om haar nek met de tekst IK REIS ALLEEN.
Na een intern onderzoek werd inspecteur Holger Munchs speciale onderzoeksteam opgeheven en werd hij overgeplaatst naar een regionaal politiebureau. Maar als het land wordt geteisterd door een sluwe moordenaar, wordt het team weer tot leven gewekt. Munchs prioriteit is om zijn beste onderzoeker, de extreem getalenteerde maar depressieve Mia Krüger, uit haar zelfgekozen isolement te halen. Dat is echter nog niet zo makkelijk…

Mijn mening: Toen ik begon te lezen, boeiden de persoonlijkheden mij meteen. De gebeurtenissen volgen elkaar in een redelijk tempo op. Je vraagt je meteen af wat het met elkaar te maken heeft.
De schrijfstlijl of eigenlijk moet ik zeggen de vertaling, las als een trein. Ik kon het nauwelijks wegleggen. Het verhaal werd steeds spannender. Levendige personages en telkens weer op het verkeerde been gezet. Ik vond het werkelijk een genot om te lezen. Veel meer kan ik er niet over zeggen want dan verklap ik veel te veel van de inhoud.
Lees en huiver! Vijf sterren voor mij!

***** vijf van de vijf sterren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten